2013. március 5., kedd

3 sajtos - sonkás lasagne

Kb. 5 dkg vajat felforrósítottam, rátettem 4 ek teljes kiörlésű rozslisztet, felöntöttem 6 dl tejjel és tettem bele 30 dkg tömlős krémsajtot, sót, borsot és rengeteg őrölt szerecsendiót, majd összeforraltam (közben keverni kell, nehogy leégjen).
A tepsi aljára tettem ebből a sajtos besamel mártásból, erre jött egy réteg durum lasagne tészta (a lapokat egyesével 1-1 percre forrásban lévő vízbe mártottam, ahogy azt egy szakács ismerős javasolta régen), a tésztaréteget 15 dkg apró kockára vágott edámi sajt, valamint 15 dkg szintén picire vágott csemege karaj és sonka egyveleg követte. Meglocsoltam 2,5 dl tejszínnel. Újabb tésztaréteget tettem rá (ez zöld színű durum tészta volt), erre tettem egy rétegnyi szeletelt füstölt sajtot, majd sajtos besamel mártást. Ismét egy réteg tészta következett, amire rátettem az edámi sajt, valamint a csemege karaj és sonka egyveleg másik felét (azaz újabb 15-15 dkg-t), öntöttem rá 2,5 dl tejszínt, végül rátettem az utolsó réteg durum tésztát is (zöld színűt) és a besamel mártás maradékát. A tetejére kb. 5 dkg pici kockákra vágott vajat tettem, és három felszeletelt paradicsomot, valamint kb. 15 dkg reszelt sajtot.


Hozzávalók tehát:
Nagyjából fél kg durum lasagne tészta
6 dl tej
10 dkg vaj
4 ek liszt
30 dkg tömlős krémsajt
10 dkg szeletelt füstölt sajt
30 dkg edámi sajt
15 dkg reszelt sajt
30 dkg sonka
5 dl tejszín
3 nagyobb paradicsom

A sonka helyett lehet használni párizsit is akár, de apró kockára vágott (vagy akár darált) és előre megpárolt fűszeres csirke (marha, sertés, pulyka) húst is. Sőt én még hallal is el tudom képzelni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése