2013. március 5., kedd

Őszi-téli krémleves

Tele volt a hűtő zöldséggel, ezért arra gondoltam tegnap, hogy alkotok belőlük egy mindent bele krémlevest, mielőtt megromlanak :)

Hozzávalók:
  • 5 szál sárgarépa
  • 5 szál fehérrépa
  • egy közepes zellergumó
  • pár szár zellerzöld
  • 3 közepes krumpli
  • 1 karalábé
  • 2 fej vöröshagyma
  • só, bors, gyömbér
  • 1 közepes sütőtök (leginkább a színe kedvéért)
  • fél liter tejszín
  • fél liter tej

A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megfonnyasztottam, erre rádobtam az összes zöldséget apróra vágva és összepirítottam őket. Ezután annyi vizet öntöttem rájuk, ami ellepte őket, sóval, borssal, őrölt gyömbérrel ízesítettem és puhára főztem.
Amikor minden megpuhult, akkor botmixerrel pépesítettem, felöntöttem a tejszínnel és a tejjel (itt már nem főzöm tovább sosem).

A tejet és a tejszínt lehet helyettesíteni rizstejjel, a tejszínt akár el is lehet hagyni, sőt, ha több főzővizet teszünk bele az elején, akkor még a tejet is. Így tejmentessé lehet tenni :)

Tálaláskor őrölt chilit szórok rá :)



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése